No Space in My Brain to Learn. Young Carers and Their Engagement with Education. An Analysis of Applications to the Carers Australia Bursary Program 2017-2018

This report (150 pages) from a Australian study looks into how the demands of being a young caregiver affect schooling.
Year: 2019
Languages: English
Format: Document (article, report, guide, etc.)
Dimension(s) of caregiving:
  • Realities of caregiving
  • Repercussions of caregiving

Besoin de soutien? →

APPELEZ AU 811 (Info-Santé/Info-Social). Si vous avez besoin de soutien, avez des inquiétudes ou des questions au sujet de votre santé ou celle d’un⋅e proche, composez le 811 afin de parler avec un⋅e professionnel⋅le de la santé ou un⋅e intervenant⋅e, 24 heures par jour, 7 jours par semaine. C’est gratuit et confidentiel.

Si vous souhaitez parler à un⋅e professionnel⋅le spécialisé⋅e en proche aidance en lien avec une situation difficile, obtenir des références ou pour poser des questions, contactez le service Info-Aidant de l’Appui.
Ouvert tous les jours, de 8h à 20h.

1 855 852-7784
[email protected]
www.lappui.org

Pour obtenir du soutien et de l’information pour les personnes proches aidantes dans votre région, consultez le répertoire de ressources de l’Appui ou la liste des organismes membres de Proche aidance Québec.

$

This report (150 pages) from a Australian study looks into how the demands of being a young caregiver affect schooling. It explores the characteristics influencing classroom attendance, the barriers restricting participation in education and the young carers’ perceptions of their well-being.

The study is based on data generated through Young Carer Bursary applications received in 2017 and 2018. The responses of 1,443 young caregivers who completed an online questionnaire as part of the application process were analyzed.